Sunday 15 March 2015

COMEBACK STAGE

Bismillah..

Setelah banyakkkk bulan tinggal blog ni berhabuk berhapak, akhirnya aku decide nak sambung menulis. Before ni serius kata menulis sebab nak sampaikan dakwah je in a simple way. Through cerpen and bagai. Tapi setelah tinggal blog ni setahun lebih, rasa nak buat pendekatan baru. Cara baru. Tapi post-post lama tak kan di delete pun. Ada je kat situ. Ni sebab sayang post-post lama and sebab malas nak buat blog baru. Hehe. 

So basically sebagai permulaan baru, aku rasa  nak introduce diri dulu lah. Nama, Nur Afiqah binti Abdul Rahman. Umur 22 tahun October 2015 ni. Second year medic dekat Jakarta under JPA. Before ni belajaq dekat INTEC Shah Alam. Tempat budak-budak pandai yang gila nak fly. Hahaha. Lepas dapat tawaran terbang ke Jakarta lah aku terlupa dekat blog ni, Kekeke. Busy la kononnya bila masuk degree. Propa semua tu! 

Sekarang, 15 Mac 2015 insyaAllah aku nak kembali menulis. Esok aku akan masuk 4th sem, second year. Alhamdulillah dah nak masuk 2 tahun aku belayar dengan title medic student. Alhamdulillah setakat ni hidup lagi hehe. Tarbiyah masih jalan insyaAllah. Cumanya adalah liku-likunya. Hehe. Kata akhwat! Kenalah ada drama sikit hidup ni! Peacee yoo. InsyaAllah hari-hari ke depan moga Allah memberikan kekuatan dan ilham untuk terus menulis dengan title medic student tapi dalam masa yang sama dakwah dan tarbiyah kita tak tinggal. Ramai orang buat kenapa kita takleh? Hidup je lagi HO-HO dekat hospital tu sekarang and mampu je nak join program tarbiyah bagai. Hehe. Tu jelah dulu intro kali ni, Nanti kita sambung lagi eh. Diari elektronikku, Monologku, untuk tatapan saudara-saudaraku di luar sana. Moga bermanfaat untuk semua, Tu je harapan aku untuk blog ni, Sekian, wassalam. :)

No comments:

Post a Comment