Sunday 2 December 2012

GANTI



SPM dah habis.

Adik aku sebenarnya tahu yang aku duk contact-contact dengan pakwe dia. Pakwe? Takleh  blah. Mana laa ada istilah tu wey dalam Islam ni. Lain laa kalau nak panggil laki kau pakwe. Heh. Ok, dia tau. Tapi kita orang tak pernah pun cakap pasal budak tu. Kenapa? Malu, control ayu! Zuraina, Zuraina. Nasib baik aku sayang.

Lepass tuu, rancangan jahat pun bermula.. Eh, jahat? Of course laa tak. Mulia punya plan, hehe. As usual, kami, Aku-Fuad teruskan sharing dan beriadah almost setiap petang laa kot.

"Indah kan persaudaraan dan hubungan kerana Allah, " aku memulakan perbualan, ringkas.

Fuad senyum. "Betul. Saya bersyukur kenal Abang. Abang dah macam abang kandung saya. "

Aku senyum gak. " Abang pun macam tu, Fuad. Emm, kalau ada Abang je boleh? " aku start masuk jarum. Heheh. Apa lagi, sentap budak tu. Wey, wait wait. Apa kau pikir ni budak?

"Apa maksud Abang? Saya tak minat lelaki. " serius je dia jawab. Kan aku dah jawab, dia pikir benda lain. Hahahaha, apa lagi, pecah perut aku gelak. Ehh, control, tak baik gelak kuat-kuat.



"Takdelah Fuad. Maksud Abang, ganti Abang dengan Aina. Selain Allah, jadikan Abang tempat Fuad curahkan segalanya. Bukan Aina." aku dah mula serius. Angin taman sepoi-sepoi. Ahhh.. tenang.

"Kenapa macam tu Bang? Saya ada buat salah ke? "

"Ada. Fuad, Fuad buat salah dengan ada hubungan dengan orang yang belum halal dengan Fuad. Takde pun term couple dalam Islam ni, Fuad. "

"Tapi kami tak buat pape yang tak baik pun. Lagipun, tak boleh ke Fuad sayangkan Aina? " Kan dah keluar alasan klise tu?

"Tak, tak salah nak sayangkan Aina, sebab perasaan kita tu fitrah, dan kita memang takleh nak control pun benda tu. Cuma masanya salah. Fuad salurkan kasih sayang Fuad tu pada masa yang salah. "

"Dan, walaupun Abang tau, korang tak buat benda tak senonoh, kita manusia biasa Fuad. Allah lebih tahu. Boleh jamin ke korang tak saling teringat, saling merindui, walaupun tak contact. " aku menyambung.

Selepas menjelaskan sedikit sebanyak kepada Fuad, aku lihat airmata Fuad mengalir laju. Tiba-tiba, aku rasa aku kena peluk dengan Si Fuad.



No comments:

Post a Comment