Saturday 1 December 2012

ADIK ABANG, FUAD


Allah dah bagi aku tanggungjawab sebagai daie kepada adik aku sendiri, Iyala, dah namanya abang, kena la jaga adik. Emm, perempuan ni kalau kita direct sangat ngan dia, nanti tak pasal-pasal aku dah tak jadi abang kesayangan dia. Haha, memang laa kan, Aku sorang je abang dia, ok! And dia sorang je adik aku. Schhweet kan? Uweekk. Emm, so jalan jauh sikit, Si Fuad.



Dari hari ke hari aku dengan Fuad makin rapat, macam adik-beradik laa pulak dah, Tak pasal-pasal dapat adik laki free. Dia pulak rajin dengar aku bercerita dan sharing bagai, aku pun bantai jelaa, dah orang nak dengar, huhu. Actually aku ada target la. Ada arah tujunya. Memang aku dah sayang dah kat budak tu. Budak baik. Memang ada ciri-ciri lelaki pilihan, tapi iyalaa. Ada lagi benda yang budak ni tak paham. Tu laa kekurangan sekolah harian ni, kurang pembentukan peribadi dari hati(oops, papepun aku sayang sekolah aku lah)

Aku kena laa cari masa nak attack kan. Kena tunggu lepas SPM, kang tak pepasal ada yang frust tertonggeng, break down, tak dapat fokus SPM, and aku lah yang rasa bersalah akhirnya. Sooo, in the mean time, aku layan je Si Fuad ni baik-baik. Dah masuk gang laa pulak! Main futsal, main badminton sesama. Beribadah sambil tadabbur alam. Setiap peluang kita kena amek, lets make every moves counted!

Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan pergantian siang dan malam itu terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal. Mereka yang mengingati ALLAH saat berdiri, duduk dan berbaring sambil memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata) : "Wahai Tuhan kami, tidaklah Engkau menciptakan semua ini dengan sia-sia ; Maha Suci Engkau, jauhilah kami daripada azab neraka."   
(Ali Imran : 190 - 191)

Ya Allah, bersyukurnya aku Kau turunkan dan dekatkan seseorang untukku sampaikan dakwah di jalanMu.
Kan? Macam-macam cara Allah nak bagi pahala kat kita. Jangan ingat semua benda tu kesusahan je untuk kita. Positive thinking sikit, wey. Alamak, dah keluar brutal balik. Tak leh nak jiwang sikit. Haha.


*tbc

No comments:

Post a Comment