Thursday 29 November 2012

INSAF LAA WEY

Di dalam biliknya Joyah melayan perasaan dan muhasabah diri tentang kejadian siang tadi. Cuba dikaitkan dengan ayat yang Minah bagi.

Joyah bermonolog (bukan gila ye, just nak muhasabah diri,huhu)

Aurat muslimah kan sama cam dalam solat. yang aku ni, time nak solat laah baru nak tutup
elok-elok, carik telekung. emmm.. patut laa selama ni aku tengok si Minah tu pakai stokin je
memanjang. pernah ditanya kenapa pakai handsock, kan dah pakai baju lengan panjang, dijawabnya
Minah, "sape nak jamin lengan aku ni tak terselak nanti? huhu ".. adehh, Minah, Minah.. aku pulak
sempat lagi dalam hati, tak lemas ke? dah laa baju, seluar tuh longgar and besar. skema semacam minah
ni, (amboi, siap mengata dalam hati ).



yaaa, Minah dan kawan-kawan aku yang lain memang skema.
sebab diorang ikut skema Allah yang indah tu. arghhhh, ni laa yang Minah nak test aku tu. awal-awal
lagi dah tak past! takpe, takpe. aku, Joyah akan berubah!
kan nak cukup syarat masuk syurga? :)


FIIIINN :)


*Lets berubah! Jom berhijrah ke arah yang lebih baik, fillah ^^

sabda Rasulullah saw : “Seorang Muslim adalah seseorang yang kaum Muslimin selamat dari gangguan lisan dan tangannya dan seorang muhajir (orang yang berhijrah) adalah orang yang meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah.”

No comments:

Post a Comment